FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wzory
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Forum A Q U I L A Strona Główna » Ogame » Wzory
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Solmyrus
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Londyn/Opole

 Post Wysłany: Pon 1:35, 05 Cze 2006    Temat postu: Wzory

System szpiegowania wroga
Jeśli wróg ma większy poziom technologii szpiegowskiej niż Ty to:
X = LiczbaTwoichSond - ( PozSzpiegWroga - PozSzpiegTwój )^2
Jeśli wróg ma równy Twojemu poziom technologii szpiegowskiej to:
X = LiczbaTwoichSond
Jeśli wróg ma mniejszy od Ciebie poziom technologii szpiegowskiej to:
X = LiczbaTwoichSond + ( PozSzpiegTwój - PozSzpiegWroga )^2
To, co uzyskasz ze szpiegowania pokazuje schemat:
X<=1: surowce
X=2: surowce + flota
X=3,4: surowce + flota + obrona
X=5,6: surowce + flota + obrona + budynki
X>=7: surowce + flota + obrona + budynki + technologia

Godzinne wytwarzanie surowców przez kopalnie
(wynik zaokrąglony jest w dół do najbliższej liczby całkowitej, czyli nie bierze się pod uwagę części ułamkowej, uwaga: dla elektrowni słonecznej poziom 20 wychodzi 2691 w rzeczywistości jest 2690 Confused)
Kopalnie metalu: WydobMet = 30 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Kopalnia kryształu: WydobKrysz = 20 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Wytwórnia deuteru: WytwDeut = 10 * Poziom * 1,1 ^ Poziom * ( -0,002 * MaxTemp + 1,28 )
Elektrownia słoneczna: WytwEner = 20 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Elektrownia fuzyjna: WytwEner = 50 * Poziom * 1,1 ^ Poziom

Godzinny pobór energii przez kopalnie
(wynik zaokrąglany jest do góry, czyli przy części ułamkowej różnej od zera całkowitą część wyniku należy zwiększyć o 1 a ułamkową wyzerować)
Kopalnia metalu: MPobor = 10 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Kopalnia kryształu: KPobor = 10 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Wytwórnia deuteru: DPobor = 20 * Poziom * 1,1 ^ Poziom

Godzinny pobór deuteru przez elektrownie fuzyjną
(wynik zaokrąglany jest do góry, uwaga: nie należy zwracać uwagi na dane z tabeli w grze, gdyż tabela ta uzależniona jest od temperatury, a temperatura nie ma wpływu na pobór deuteru przez EF)
FPobor = 10 * Poziom * 1,1^Poziom

Czas lotu statku
Dystans to różnica pomiędzy pozycjami planet (układów, galaktyk), między którymi będzie podróżować statek. ProcentPredk to procent prędkości (ustawianej przy wysyłaniu floty). Predkosc to prędkość danego statku powiększona o bonusy uzyskane od kolejnych poziomów odpowiednich technologii (szczegóły patrz niżej Zwiększenie prędkości dzięki napędom).
Czas podróży statków kosmicznych (w sekundach) między
własną planetą a własnym PZ / Księżycem: CzasPZ = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt ( 5000 / Predkosc )
planetami: CzasPlan = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt (( 1000000 + Dystans * 5000) / Predkosc )
układami: CzasUkl = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt (( 2700000 + Dystans * 95000) / Predkosc )
galaktykami: CzasGal = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt (( 20000000 * Dystans) / Predkosc )
(wynik zaokrąglany w zwykły sposób, czyli np. 2,3=2 ; 2,5=3 ; 2,7=3 )

Zwiększenie prędkości dzięki napędom
Za każdy odkryty poziom napędu spalinowego prędkość statków używających tego napędu (transportowce, lekkie myśliwce, recyklery, sondy szpiegowskie) wzrasta o 10%.
Za każdy odkryty poziom napędu impulsowego prędkość statków używających tego napędu (ciężkie myśliwce, krążowniki, statki kolonizacyjne, bombowce) wzrasta o 20%.
Za każdy odkryty poziom napędu nadprzestrzennego prędkość statków używających tego napędu (statki bojowe, niszczyciele, gwiazdy śmierci) wzrasta o 30%.
Uwaga: Wszystkie bonusy liczone są względem wartości podstawowej prędkości.

Koszt paliwa dla podróżującego statku
ZuzycPaliwa to zużycie paliwa przez dany statek (dane jest w parametrach technicznych statku). Wzory opisują kolejno koszta paliwa dla podróży na własne PZ (lub Księżyc), między planetami, układami i galaktykami:
KosztPalPZ = 1 + ZuzycPaliwa * 5000 / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
KosztPalPlan = 1 + ZuzycPaliwa * ( 1000000 + 5000 * Dystans ) / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
KosztPalUkl = 1 + ZuzycPaliwa * ( 2700000 + 95000 * Dystans ) / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
KosztPalGal = 1 + ZuzycPaliwa * ( 20000000 * Dystans ) / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
(wynik zaokrąglany w zwykły sposób)

Koszt rozbudowy budynku
Wzory przedstawiają ile trzeba wydać surowców, żeby wybudować budynek o poziomie "Poziom".
Kopalnia metalu: Metal = 60 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 15 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 )
Kopalnia kryształu: Metal = 48 * 1,6 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 24 * 1,6 ^ ( Poziom - 1 )
Wytwórnia deuteru: Metal = 225 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 75 * 1,5 ^ ( Poziom - 1)
Elektrownia słoneczna: Metal = 75 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 30 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 )
Elektrownia fuzyjna: Metal = 900 * 1,8 ^ ( Poziom - 1 ) , Krysztal = 360 * 1,8 ^ ( Poziom - 1 ) oraz
Deuter = 180 * 1,8 ^ ( Poziom - 1 )
Koszt rozbudowy wszystkich innych budynków podwają się z każdym poziomem.
(wynik zaokrąglony jest w dół do najbliższej liczby całkowitej)

Koszt rozbudowy n-poziomów budynku
Wzór przedstawia ile trzeba wydać razem surowców, żeby wybudować budynki od poziomu "PzmD" do poziomu "PzmG" (włącznie z tymi poziomami). Jeżeli podstawi się PzmD=PzmG to otrzyma się wyżej opisany wzór na Koszt rozbudowy budynku.
Ogólny wzór: Surowiec = KPP * Wsp ^ ( PzmD - 1 ) * ( Wsp ^ ( PzmG - PzmD + 1 ) - 1 ) / ( Wsp - 1 )
gdzie:
KPP - koszt pierwszego poziomu (podstawia się metal, kryształ lub deuter)
Wsp - współczynnik
PzmD - poziom dolny
PzmG - poziom górny
Kopalnia metalu: Metal = 60, Krysztal = 15, Wsp = 1,5
Kopalnia kryształu: Metal = 48, Krysztal = 24, Wsp = 1,6
Wytwórnia deuteru: Metal = 225, Krysztal = 75, Wsp = 1,5
Elektrownia słoneczna: Metal = 75, Krysztal = 30, Wsp = 1,5
Elektrownia fuzyjna: Metal = 900, Krysztal = 360, Deuter = 180, Wsp = 1,8
Dla wszystkich innych budynków : Wsp = 2 (a KPP należy sprawdzić w Cennik)
Uwaga: Powyższy wzór można zastosować również do badań, Wsp = 2 (oprócz Technika grawitonów).
(wynik zaokrąglony jest w dół do najbliższej liczby całkowitej)

Czas budowy i badania
Statku lub obrony: CzasSO = 3600 * ( Metal + Krysztal ) * 2 / ( 5000 * ( PoziomStoczni +1 )) * 0,5 ^ PoziomFabNanit
Budynku: CzasBud = 3600 * ( Metal + Krysztal ) / ( 2500 * ( PoziomFabrRobot +1 )) * 0,5 ^ PoziomFabNanit
Badania: CzasBad = 3600 * ( Metal + Krysztal ) / ( 1000 * ( PoziomLab +1 ))
(wynik zaokrąglony jest w dół do najbliższej liczby całkowitej)

Księżyc
Maksymalna liczba pól: ( Srednica / 1000 ) ^ 2
Szansa zniszczenia księżyca: ( 100 - sqrt ( Srednica ) ) * sqrt ( liczba_GS )
Szansa, że Gwiazda Śmierci zostanie zniszczona: sqrt ( Srednica ) / 2

Inne wzory
Koszt burzenia budynku: 2/3 surowców potrzebnych na zbudowanie tego poziomu
Szczątki z zniszczonej floty: 30% kryształu i metalu potrzebnych na jej zbudowanie
Autonaprawa obrony: każda zniszczona struktura obronna ma 70% szansy na naprawę od razu po bitwie
Energia satelity: MaxTempPlanety / 4 + 20 (jednak nie więcej niż 50, może nawet 52 Cool)
Zasięg falangi czujników (układy): PozFalangi ^ 2 - 1
Zasięg rakiet międzyplanetarnych (układy): PozNapedImpuls * 2 - 1
(przy PozNapedImpuls=0 zasięg jest ograniczony do układu, w którym wybudowany jest magazyn rakiet)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum A Q U I L A Strona Główna » Ogame » Wzory
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group